torsdag den 19. september 2013

Fantasy bogmesse på Herlufholm ... del 2

Billede fra Herlufholm fantasy bogmesses facebookside

Som lovet kommer her det sidste indlæg om Herlufholm fantasy bogmesse og jeg starter op hvor jeg sluttede det sidste indlæg.


Afslutningen på lørdagen.

Lige som sidste år havde vi en hyggelig aften med snak, hvor en del forskellige områder bliver dækket ind. Lige fra katte, hunde, hvide tæger, sexscener og problemer med at skrive dem, afslutninger på romaner og hvor meget plads en ræv kan have (for bare et nævne et par stykker). Der blev konsumeret lækre hjemmelavede pandekager og pustet luftmadrasser op. På et tidspunkt blev Anika nødt til at køre hjem, da hun desværre havde planer dagen efter, men samtalen fortsatte efterfølgende, inden vi som det sidste aftalte hvornår vi skulle op dagen efter og så gik vi i seng.


Hvornår når røven gulvet?

Min nat på luftmadrassen blev en smule urolig, da den var utæt. Derfor havde min hjerne åbenbart besluttet sig for at vække mig med jævne mellemrum, så jeg kunne mærke efter om min røv havde nået gulvet. Absolut unødvendigt, for det var en af de ret tykke luftmadrasser, så min bagdel nåede aldrig så langt ned.


Søndag morgen, messestart og en møgparaply.

Vi nåede alle ud af fjerene (jeg boblede ud af luftmadrassen) og alle fik gjort sig klar. Der blev drukket kaffe, spist morgenmad, snakket lidt ekstra, luften blev lukket ud af madrasserne og baggagen pakket ud i bilen sammen med os, så vi kunne ræse mod messen. Om søndagen var vejret en anelse mere svingende, så jeg var glad for at jeg havde pakket paraplyen ned i tasken. Vi fortsatte op til Tellerups stand, for at hilse på og tullede lidt rundt blandt de andre stande, før vi besluttede os for at vi ville ud på en rygetur. Nu var det begyndt at regne og jeg fiskede paraplyen op fra tasken. Jeg trak i stangen og stod pludselig med den i den ene hånd og skærmen i den anden. Min første tanke var at nu var lørdagen ellers gået så godt uden at jeg glemte noget eller ødelagde andet (Luftmadrassen burde nok have været et hint om at søndagen ikke ville blive så perfekt). Derfor fortsatte jeg med at kæmpe for at fikse paraplyen ... uden held. Jeg har brug for en ny paraply. Og mens jeg kæmpede holdt det op med at regne. 

Billede fra Tellerups facebookside

Fordrag og en misset mulighed for gratis kage.

Efter rygeturen skyndte vi os indenfor igen og kunne se, at det allerede var komplet umuligt at komme ind til Josefine Ottesens jubelæumstale og jeg havde ellers glædet mig til at høre den og ikke mindst den gratis kage, som programmet lovede. Derfor fortsatte vi ind til Tellerups stand, hvor vi fik hilst lidt mere. Blandt andet på Nanna Foss, som kort efter skulle holde fordrag om hvordan det er at debutere hos Tellerup. Vi indfandt derfor vores pladser til fordraget, som hun klarede enormt godt. Må tilstå, at jeg var en anelse misundelig. Alle har bare så meget tjek på alt det der og jeg smiler bare fjollet, men jeg sugede til mig som en svamp og håber at jeg kan gøre det lige så godt, når jeg engang skal indfinde mig på en scene. Jeg trøster mig selv med, at det da i det mindste vil være underholdende, hvis jeg falder smilende ned fra scenen.


Afslutningen på søndagen.

De næste par timer brugte vi på at smutte rundt til alle standene og købe de ting vi havde udset os fra begyndelsen, rygeture og hyggesnakke. Derefter blev det tid til at Pernille og jeg påbegyndte vores hjemtur, da vi begge har et stykke at rejse. Derfor sagde vi farvel og satte kurs mod bilen. Herlufholm fantasy bogmesse var slut for denne gang for vores vedkommende og jeg glæder mig allerede til at deltage næste år.


Hvad jeg bragte med mig hjem ...



Der var tonsvis af ting jeg gerne ville have ejet, men jeg begrænsede mig og købte faktisk kun tre bøger og en halskæde, men jeg hjembragte to yderligere bøger. Selvfølgelig min egen charmerende dæmon, som nu har fundet en plads på hylden. Stadig ikke sat helt ind på plads, for jeg kan ikke lade være med at se på den og nyde coveret.



Den anden bog var Pernille Eybye's Forfald. Det 6 bind i hendes Blodets bånd serie. Forsiden er prydet af vidunderlige Viking, som jeg helt sikkert er en stor fan af. Så nu står den fint på min æreshylde side om side med resten af serien og Oprører.



De tre bøger jeg købte var de tre bind i Christian Guldagers serie Skyworld, som jeg glæder mig til at læse.



Og sidst men ikke mindst kom jeg hjem med en fin halskæde, som jeg købte i fantasygate.dk stand. Har altså en svaghed for drager.

2 kommentarer:

  1. Spændende at læse om andres oplevelser af weekenden. Er sikker på, at det bliver din tur en dag, Louise, og at du klarer det strålende :) Bogsignering på BogForum coming up, yeah! Tak for en hyggelig messe, glæder mig til at se dig/jer igen snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Absolut. Jeg nød også at læse om din oplevelse. ;o) Ha Ha. Ja, det gør det bestemt og som sagt kan klodset jo også være charmerende. ;o) Og det bliver spændende ved bogsigneringen. Hvis bare en person køber bogen og vil have den signeret, så vil jeg være lykkelig ... og må muligvis lægge bånd på mig selv, så jeg ikke voldkrammer og takker denne person. I lige måde. Det var bestemt hyggeligt. Glæder mig også til at se dig igen. ;o)

      Slet